Metodo A/B testiranja vam bomo prikazali skozi primer iz prakse. S kombinacijo enostavnega A/B testa in z majhnimi spremembami na spletni strani lahko dosežete zmagovalno obliko spletne strani, s katero lahko pridobite maksimalno število konverzij (kupcev, kontaktov).
Primer
Za primer smo vzeli podjetje Šola Engaruka d.o.o., ki ponuja tečaje tujih jezikov in inštrukcije. Najprej smo pridobili podatke obstoječe podatke o obiskanosti spletne strani, o trenutni stopnji konverzije na strani in o odboju na spletni strani.
Na podlagi podatkov smo izračunali stopnjo konverzije, ki je bila relativno nizka in je znašala 1,87%: spletna stran je na 100 obiskovalcev uspela pridobiti manj kot 2 kontakta.
V naslednjem koraku smo določili "lijake", skozi katere se pretaka največ obiskovalcev in iskali tiste točke v lijaku, na katerih največ obiskovalcev spletno stran zapusti. Glede na to, da je največ obiskovalcev na spletno stran vstopalo preko prve (domače) strani spletne strani, smo se odločili A/B test najprej izvesti tam.
Želja podjetja je bila, da povečajo število prijav na inštrukcije (cilji konverzije). Osredotočili smo se na zastavljeni cilj.
A/B test "prve strani"
Analizirali smo prvo stran. Pri tem smo se osredotočili na elemente vidnega polja in ugotovili glavne pomanjkljivosti:
- manjkala je takojšnja možnost oddaje kontakta,
- nekatere povezave v naslovih niso delovale
- storitev inštrukcij ni bila primerno izpostavljena za obiskovalce.
V sklopu ugotovitev smo zastavili dva cilja:
- Znižati stopnjo odboja na strani (Bounce Rate).
- Povečati klike obiskovalcev na storitev inštrukcij.
Izdelali smo kopijo prve strani, na kateri smo odpravili zgoraj naštete pomanjkljivosti.
- Gumb za oddajo povpraševanja smo namestili tam kjer smo smatrali, da bo dobro izpostavljen.
- Na domači strani smo izpostavili storitev inštrukcij in ostalih vsebin, ki so se nam zdele pomembne.
- Poziv k dejanju (call to action), ki se je nanašal na inštrukcije, smo izpostavili.
- Izboljšali smo tudi uvodnik.
Rezultat A/B testa prve strani je bil sledeči:
- 11% zmanjšanje stopnje odboja na prvi strani (Bounce Rate) na 24,75%, s čemer smo število obiskovalcev, ki strani ne zapustijo povečali za 11%.
- 76% povečanje števila obiskovalcev, ki so na prvi strani kliknili na povezavo "inštrukcije".
A/B test podstrani "Inštrukcije"
Pri analizi podstrani Inštrukcije smo se ponovno osredotočali na elemente v vidnem polju obiskovalca in ugotovili:
- del glavne vsebine se je nahajal prenizko (below the fold) in je obiskovalci niso opazili takoj,
- možnosti takojšnje vzpostavitve kontakta ni bila primerno izpostavljena,
- v vsebini je manjkala tista dodana vrednost, zaradi katere bi obiskovalci oddali kontakt.
Osredotočili smo se na dve glavni izboljšavi.
- Znižati stopnjo odboja na strani (Bounce Rate).
- Povečati število tistih obiskovalcev, ki bodo takoj oddali svoj kontakt.
Izdelali smo dve različici strani, s katerima smo želeli preveriti, vpliv različnih postavitev kontaktnega obrazca in izboljšanih vsebin. Izpostavili smo tudi izjave zadovoljnih strank. Na strani smo ustvarili več prostora za pomembno vsebino tako, da smo odstranili nekaj nepotrebnih slikovnih elementov.
Rezultat A/B/C testa
Prva variacija spletne strani je obrodila naslednje izide: število pridobljenih kontaktov (ob enakem številu obiskovalcev) se je povečalo najprej za 109%. V 10 dneh, jih je bilo 23.
Druga variacija spletne strani je v 10 dnevih, namesto prvotnih 11, ustvarila kar 35 novih kontaktov!
ŠTEVILO KONTAKTOV SE JE POVEČALO ZA KAR 231%!
Že zelo majhne spremembe lahko vašo spletno stran napravijo prodajno učinkovitejšo. Z A/B testiranjem smo našim strankam pomagali maksimalno izboljšati prodajne cilje njihovih spletnih mest. Želite tudi vi izkoristiti največji potencial vašega spletnega mesta? Dogovorite se z našimi strokovnjaki za predstavitev!
Oddajte neobvezujoče povpraševanje